Przedszkole nr 2 w Koninie

Rekrutacja na rok szkolny 2025/2026
Uwaga! Zmiana terminów!

Czytaj więcej

Gimnastyka Motylków

INNOWACJA PEDAGOGICZNA

„Gimnastyka Motylków w zabawach usprawniających motorykę małą i dużą”

Adresaci: dzieci z grupy „Motylków” 5-6 latki

Autor innowacji: Bernadeta Wieczorek- Strasz

Miejsce realizacji: Przedszkole nr 2 „Kraina Wesołej Zabawy” w Koninie

Czas trwania: rok szkolny 2024/2025

Ręce to jedno z najcenniejszych narzędzi poznania, a co za tym idzie, nabywania nowych umiejętności, czyli rozwoju. Szczególnie wyraźna rola ręki jest w obszarze samoobsługi, komunikacji, w nauce i zabawie.

Ręce nie pracują same, a w połączeniu z tułowiem, wzrokiem, słuchem, dotykiem, bez wpływu nie pozostaje też funkcjonowanie emocjonalne. Dlatego terapia ręki powiązana jest z wieloma dziedzinami m.in. z integracją sensoryczną, pedagogiką, psychologią, fizjoterapią, neurologią, terapią pedagogiczną i arteterapią.

Celem terapii jest zaangażowanie całej kończyny górnej w wykonywanie różnorodnych zadań poprawiających jej funkcjonowanie i doskonalenie ruchów precyzyjnych, w tym także przygotowanie ręki do jednej z najważniejszych funkcji jaką jest pisanie. Terapia ręki to ćwiczenia gimnastyczne całego ciała prowadzące do stabilizacji centralnej i swobodnej pracy kończyn.

Innowacja będzie obejmowała rozwój motoryki małej i dużej, zabawy manipulacyjne oraz ćwiczenia grafomotoryczne poprzedzone ćwiczeniami ruchowymi, usprawnianie współpracy oko – ręka, precyzyjnych ruchów dłoni i palców, umiejętności chwytu i planowania ruchu. Innowacja wychodzi naprzeciw negatywnym skutkom nadmiernego korzystania z telefonów
i tabletów.

Cel główny innowacji:

  • usprawnianie motoryki małej i dużej,

Cele szczegółowe innowacji:

  • usprawnia małą  motorykę, czyli precyzyjne ruchy dłoni i palców,
  • rozwija funkcję percepcyjno- motoryczne,
  • kształtuje współpracę oko-ręka,
  • rozwija umiejętność planowania ruchu,
  • doznaje wrażeń dotykowych,
  • nabywa umiejętność koordynacji pomiędzy dłońmi,
  • rozwija zdolność skupiania uwagi, koncentracji,
  • kształtuje prawidłową postawę ciała.