Podkategorie
Leśne Skrzaty
Jesteśmy najmłodszą grupą w przedszkolu, mamy 3 latka i nazywamy się ,,Leśne Skrzaty”. Kiedy po raz pierwszy przyszliśmy do przedszkola to nie wszyscy byli odważni, jedni płakali za mamą a inni się bawili. Teraz jesteśmy już super przedszkolakami.
Nasze Panie Ania i Patrycja uczą nas piosenek, tańców, wierszyków. Dzięki nim poznajemy bajki i nowe informacje o otaczającym świecie. Chętnie rysujemy, wyklejamy i lepimy. Dużo radości sprawiają nam spacery i pobyt na placu zabaw, gdzie rozwijamy naszą koordynację ruchową. Mamy w naszej sali dużo różnych zabawek. Panie wymyślają nam różne zabawy i zajęcia przez co stajemy się bardzo kreatywni. Uczymy się pracować metodą Planu Daltońskiego. Po obiedzie odpoczywamy na leżaczkach słuchając kołysanek i ulubionych bajek.
W przedszkolu nie mają czasu na nudę.
ZADANIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE - czerwiec:
- Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie, przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie, rozwijanie zdolności dydaktycznych i artystycznych.
- Doskonalenie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji.
- Doskonalenie samodzielności w zakresie samoobsługi: rozbieranie i ubieranie, spożywanie posiłków, porządkowanie zabawek, zgłaszanie swoich potrzeb.
- Rozwijanie sprawności ruchowej podczas zabaw ruchowych, w tym naśladowczych i rytmicznych
- Kształtowanie umiejętności współpracy z grupą podczas różnych zabaw i zadań.
- Kształtowanie postaw prozdrowotnych oraz nawyku prawidłowego mycia rąk zgodnie z instrukcją, wyrabianie prawidłowego nawyku odżywiania się, podkreślenie roli uprawiania sportu dla zdrowia, poznanie letnich dyscyplin sportu.
- Doskonalenie umiejętności słuchania krótkich utworów literackich; rozwijanie umiejętności wypowiadania się.
- Kształtowanie umiejętności matematycznych: liczenia w zakresie 1-4, nazywania figur geometrycznych – koło, kwadrat, trójkąt.
- Kształcenie umiejętności odróżniania i nazywania różnych środków lokomocji; grupowanie środków lokomocji na lądowe, wodne i powietrzne
- Poszerzenie wiedzy o porze roku (lecie). Dostrzeganie zmian zachodzących latem w przyrodzie
- Wdrażanie dzieci do przestrzegania zasad bezpieczeństwa podczas wakacyjnego wypoczynku w różnych sytuacjach i miejscach. Uświadomienie dzieciom zagrożeń, jakie niesie ze sobą korzystanie z kąpielisk oraz uwrażliwienie na skutki beztroskich i nierozważnych zabaw, jak również zachowań w wodzie.
TEMATYKA KOMPLEKSOWA - czerwiec:
- Jak dobrze być dzieckiem
- Sport to świetna zabawa
- Co pływa, lata i jeździ?
- Upragniona pora roku
- Bezpieczne wakacyjne podróże
Biedronki
Jestem w grupie Biedroneczek, lepszej grupy nie znajdziecie!
Tu jest fajnie ,gwar od rana ,każda buzia roześmiana !
Malujemy, rysujemy, z klocków wieże budujemy.
Wszyscy świetnie też liczymy, kodujemy i tańczymy.
Wiedzą również Biedroneczki jak szanować zabaweczki!
Każde dziecko musi wiedzieć jak przy stole ładnie siedzieć,
jak się bawić w grupie grzecznie aby było nam bezpiecznie!
Nasza grupa z tego słynie, że tu wartko życie płynie
W Biedroneczkach każde dziecię najszczęśliwsze jest na świecie!!!
Tematyka kompleksowa - Czerwiec:
- „Z końca świata czy zza ściany to przyjaciel nasz kochany”
- „Coś się skrada, coś szeleści, dżungla sto tajemnic mieści”
- „Morskie opowieści”
- „Góry, morze, las, jezioro, gdzie rodzice nas zabiorą?”
- „Czym pojedziemy na wakacje”
ZAMIERZENIA DYDAKTYCZNO-WYCHOWAWCZE - Czerwiec:
- Wprowadzenie w świat wartości uniwersalnych –miłość, przyjaźń, szacunek.
- Sprzyjanie rozwijaniu pozytywnego obrazu własnego Ja poprzez zabawy i współdziałanie w grupie.
- Utrwalanie podstawowych praw dziecka.
- Rozbudzanie dziecięcej ciekawości w poznawaniu środowiska przyrodniczego.
- Tworzenie okazji do podziwiania otaczającego świata przyrody, tego najbliższego i odległego-egzotycznego.
- Wzbogacanie wiedzy mieszkańcach mórz i oceanów.
- Stwarzanie okazji do rozmowy na tematy najbliższe dzieciom- ulubione zabawy, marzenia, upragnione wakacje.
- Uwrażliwienie na zachowanie zasad bezpieczeństwa podczas zabaw wakacyjnych.
- Kształcenie kompetencji informatycznych poprzez zabawy w kodowanie i zabawy w programowanie robota.
- Organizowanie zabaw sprzyjających rozwijaniu zainteresowania literkami.
- Rozwijanie kreatywności, ekspresji i wyobraźni poprzez podejmowanie działań ruchowych, językowych, plastycznych, muzycznych
- Doskonalenie umiejętności przeliczania w zakresie dostępnym dzieciom, globalnego ujmowania liczebności zbiorów
Promyczki
Grupa PROMYCZKI to radosne i koleżeńskie 5-latki. Chętnie chodzą do przedszkola i czują się w nim bardzo dobrze. Tutaj czas spędzamy na wspólnej zabawie, razem odkrywamy wiele tajemnic i poznajemy świat. Lubimy rysować, malować, tańczyć, śpiewać, muzykować, rozwiązywać zadania, a także uczyć się czytać i pisać. W każdym z nas ukrywa się talent, który nasze Panie pozwalają nam go odkryć i rozwijać. Przesyłamy wszystkim gorące, promyczkowe pozdrowienia :)
Tematyka kompleksowa: Czerwiec
- Dzieciaki w ruchu.
- Z wizytą w gospodarstwie wiejskim.
- Lato w sadzie i ogrodzie.
- Przyszło lato.
- Idą wakacje, będzie zabawa, będą atrakcje!
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne na miesiąc czerwiec
- Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie, przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie, integracja grupy przedszkolnej.
- Doskonalenie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji, wspólne zabawy, zwrócenie uwagi na fakt, aby dzieci czuły się w przedszkolu bezpiecznie i swobodnie.
- Doskonalenie samodzielności w zakresie samoobsługi: rozbieranie się i ubieranie, spożywanie posiłków, porządkowanie zabawek, zgłaszanie swoich potrzeb.
- Obserwowanie środowiska przyrodniczego: zwrócenie uwagi na zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie na przełomie jesieni i zimy, konieczność dostosowania stroju do warunków atmosferycznych, konieczność niesienia pomocy ptakom, zwierzętom.
- Przypomnienie dzieciom zasad bezpiecznego korzystania z drogi wokół przedszkola i zasad bezpieczeństwa w przedszkolu.
- Wdrażanie dzieci do dbałości o zdrowie poprzez higienę i prawidłowe odżywanie się i zdrowy tryb życia.
- Rozwijanie umiejętności formułowania krótkich wypowiedzi na określone tematy oraz analizy i syntezy słuchowej.
- Rozwijanie sprawności manualnej, ćwiczenia grafomotoryczne.
- Doskonalenie umiejętności matematycznych – klasyfikowania i porównywania wielkości i liczebności, przeliczania, kontynuowania rozpoczętych rytmów, wdrażanie do dodawania na konkretach oraz nazywania liczb.
- Rozwijanie umiejętności oraz pogłębianie predyspozycji muzycznych, plastycznych, językowych i ruchowych.
- Uwrażliwienie na sferę emocjonalną – nauka umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych.
- Poznanie znaczenia zdrowego odżywiania, utrwalenie zasad zdrowego stylu życia oraz zachowania zasad higieny.
- Pogłębianie wiedzy o zwierzętach wiejskich oraz darach, jakie niesie latem ogród i sad.
- Przypomnienie zasad bezpieczeństwa podczas zbliżających się wakacji – uwrażliwienie dzieci na bezpieczny odpoczynek.
Uroczystości i wydarzenia w czerwcu:
06.06. - wycieczka do parku im. F. Chopina w Starym Koninie oraz wizyta u Prezydenta Konina
08.06. - uroczyste zakończenie roku szkolnego
13.06. -Kino Przedszkolaka "Bezpieczne wakacje"
23.06. -Dzień Ojca
Dyżur pedagogiczny dla Rodziców
- Pani Ania: wtorek w godzinach od 16.00 -16.30
- Pani Danusia: czwartek w godzinach od 16.00 -16.30
Jagódki
My Jagódki, fajne ludki, u nas ponuraków brak.
Figlujemy i skaczemy, zdarza nam się chodzić wspak.
Każdy z nas jest sześciolatkiem, wkrótce czeka na nas szkoła,
więc codziennie, już od rana, mkniemy żwawo do przedszkola.
Nasze panie co dzień rano stoją w drzwiach z wesołą minką
I w ten sposób się witają z każdym chłopcem i dziewczynką.
Kto Jagódką już się stanie, musi dzielny być i miły,
By dać przykład tym maluchom, co dopiero tu przybyły.v Czasem trzeba śpiewać, tańczyć, liczyć, dzielić na sylaby,
Innym razem coś malować, nieraz czasu brak na laby.
Znamy cyfry i litery, teraz pora na czytanie,
Tego właśnie nas nauczą, nasze ukochane panie!
U nas nikt nie zazna nudy, mamy dużo zabaw w kole,
Lalki, auta, klocki, misie, tego nie ma nawet w szkole!
Po angielsku poznajemy nowe słowa i piosenki
I książeczki też czytamy – przecież problem to niewielki.
Wszystkie dzieci chcą być zdrowe, więc na spacer co dzień gnamy,
A gdy ciepło jest na dworze, to plac zabaw uwielbiamy.
Tematyka kompleksowa: Czerwiec
- Sporty letnie
- Wyjątkowe smaki lata
- Pożegnanie przedszkola
- Wkrótce wakacje
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne: Czerwiec
- Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie, przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie, integracja grupy przedszkolnej.
- Doskonalenie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji, wspólne zabawy, zwrócenie uwagi na fakt, aby dzieci czuły się w przedszkolu bezpiecznie i swobodnie.
- Doskonalenie samodzielności w zakresie samoobsługi: rozbieranie się i ubieranie, spożywanie posiłków, porządkowanie zabawek, zgłaszanie swoich potrzeb.
- Obserwowanie środowiska przyrodniczego: zwrócenie uwagi na zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie wiosną, konieczność dostosowania stroju do warunków atmosferycznych.
- Przypomnienie dzieciom zasad bezpiecznego korzystania z drogi wokół przedszkola i zasad bezpieczeństwa w przedszkolu.
- Wdrażanie dzieci do dbałości o zdrowie poprzez higienę i prawidłowe odżywanie się oraz zdrowy tryb życia.
- Rozwijanie umiejętności formułowania krótkich wypowiedzi na określone tematy oraz analizy i syntezy słuchowej.
- Rozwijanie sprawności manualnej, ćwiczenia grafomotoryczne.
- Doskonalenie umiejętności matematycznych – klasyfikowania i porównywania wielkości i liczebności, przeliczania, kontynuowania rozpoczętych rytmów, wdrażanie do dodawania i odejmowania na konkretach, ćwiczenia w nazywaniu liczb.
- Rozwijanie umiejętności oraz pogłębianie predyspozycji muzycznych, plastycznych, językowych i ruchowych.
Motylki
Tematy kompleksowe:
- Dzieci świata
- Wkrótce lato
- Morze, góry, wieś, jezioro, gdzie rodzice nas zabiorą?
- Bezpieczne wakacje podkreślenie konieczności zachowania bezpieczeństwa podczas wakacyjnych gier, zabaw i wycieczek
- Pożegnania nadszedł czas
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze: CZERWIEC
- Poszerzanie wiadomości na temat życia ludzi w innych krajach, warunków życia i zwyczajów. Rozwijanie postawy ciekawości, otwartości i tolerancji wobec innych kultur. Budzenie szacunku dla siebie oraz innych niezależnie od koloru skóry, narodowości. Poznanie podstawowych praw dzieci oraz uświadomienie równości wszystkich ludzi w tym zakresie. Odczuwanie radosnego nastroju związanego z obchodami Dnia Dziecka
- Obserwowanie , w sposób bezpośredni, zmian zachodzących w przyrodzie. - Określanie charakterystycznych cech lata, np., : długie dni, wyższa temperatura; - Poznanie zjawisk atmosferycznych występujących o tej porze roku: burzy, tęczy.
- Rozbudzanie świadomości narodowej oraz dostrzeganie piękna bogactwa regionów naszego kraju. Kształtowanie podstawowej orientacji na mapie Polski
- Uświadomienie zasad bezpieczeństwa, których należy przestrzegać podczas wypoczynku, oraz poznanie sposobów radzenia sobie w trudnych sytuacjach
- Doskonalenie umiejętności formułowania precyzyjnych i bardziej szczegółowych wypowiedzi oraz wzbogacenie słownictwa
- Rozwijanie wrażliwości muzycznej oraz umiejętności muzyczno-ruchowych z wykorzystaniem zabaw
- Poszerzanie wiedzy o sportach letnich, zachęcanie do uprawiania sportów w trosce o swoje zdrowie.
- Wzbogacanie wiedzy o pracy rolnika.
- Kształtowanie pojęć matematycznych - rozwijanie umiejętności sprawnego dodawania, odejmowania, rozwiązywania zadań treścią, orientacji w przestrzeni, określania godzin
- Doskonalenie umiejętności czytania prostych tekstów, kształcenie umiejętności czytania sylabami i globalnie.
- Wdrażanie do udzielania dłuższych wypowiedzi poprawnych pod względem gramatycznym, fleksyjnym, składniowym.
- Kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania w zabawie z innymi dziećmi, rozwiązywania konfliktów, radzenia sobie z odpowiedzialnością za podjęte działania
- Organizowanie aktywnego wypoczynku na świeżym powietrzu, przypomnienie zasad bezpieczeństwa obowiązujących podczas korzystania z przyrządów, zachęcanie do korzystania z przyborów.
Morskie Stworki
Jesteśmy „Morskie Stworki” mamy 3 i 4 latka. Dopiero się poznajemy, ale lubimy ze sobą przebywać, a czas upływa nam na dobrej, wspólnej zabawie. Jesteśmy ciekawi świata, dlatego też podejmujemy różnorodne działania: poznajemy i czytamy samogłoski, eksperymentujemy, poznajemy tajniki kodowania „Kodowanie na dywanie”, podróżujemy realizując program „Przedszkolne podróże małe i duże”, śpiewamy i gramy na instrumentach, uwielbiamy tańczymy i rysować.
Tematyka kompleksowa - Czerwiec
- Nie jesteśmy sami w kosmosie.
- Morze, góry, wieś, jezioro, gdzie rodzice nas zabiorą?
- Bezpiecznie na wakacjach.
- Kolory lata.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne - Czerwiec
- Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie, przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie, integracja grupy przedszkolnej.
- Doskonalenie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji, zwrócenie uwagi na fakt, aby dzieci czuły się w przedszkolu swobodnie i bezpiecznie.
- Wdrażanie do samodzielności w zakresie samoobsługi: rozbieranie się i ubieranie, spożywanie posiłków, porządkowanie zabawek, zgłaszanie swoich potrzeb.
- Obserwowanie środowiska przyrodniczego, zwracanie uwagi na zmiany jakie zachodzą w przyrodzie.
- Wdrażanie dzieci do dbałości o zdrowie poprzez mycie rąk przed posiłkiem i po posiłku oraz po skorzystaniu z toalety.
Kalendarz imprez
- Marzec
- „Dzień Kobiet” – grupowe świętowanie -8 marca
- Powitanie wiosny – 21 marca
- Dzień Wody - 23 marca
- Kwiecień
- Dzień Książki dla Dzieci - 1 kwietnia
- Dzień Matki Ziemi Eko zabawy– 22 kwiecień
- Dzień Książki dla Dzieci - 1 kwietnia
- Maj
- Konstytucja 3 maja -4 maja
- Matematyka w kolorach - „Geometryczne cudaki” – 13 maja
- Dzień Rodziny – 26 maja
- Konstytucja 3 maja -4 maja
- Czerwiec
- Dzień Dziecka -1 czerwca
Projekt edukacyjny
- „Poznajemy kontynenty – podróże w różne strony Świata”
- Zajęcia rozwijające uzdolnienia:
- „Mali Badacze”
- „Kodowanie na dywanie”