Podkategorie

Grupa „Leśne Skrzaty” to dzieci 3-letnie. Pracują w niej panie: mgr Wioletta Rzemyszkiewicz oraz mgr Natalia Bąk. Dzieci z naszej grupy bardzo chętnie przychodzą do przedszkola i uczestniczą w różnych zajęciach i zabawach. Bardzo lubią śpiewać i tańczyć, wykonywać prace plastyczne różnymi technikami, budować przeróżne budowle podczas zabaw konstrukcyjnych. Wiele radości sprawiają dzieciom zabawy na przedszkolnym placu zabaw oraz spacery. Dzieci starają się być dla siebie miłe i koleżeńskie, dzięki czemu atmosfera w grupie jest wspaniała. Nasza sala, w której wspólnie bawimy się i uczymy jest kolorowa i piękna. Wspólnie dbamy, aby była piękna utrzymując w niej porządek. Po całym dniu wypełnionym wrażeniami dzieci odpoczywają słuchając muzyki relaksacyjnej i pięknych kołysanek. Każdy dzień stanowi podstawę do wzbogacania wiadomości, zdobywania nowych umiejętności i doświadczeń.

Tematyka kompleksowa: styczeń

  1. ,,Kiedy zimno jest na dworze’’ (04.01-08.01.2021)
  2. ,,Zabawy na śniegu’’ (11.01-15.01.2021 )
  3. Kocham babcię, kocham dziadka (18.01-22.01.2021)
  4. Czas na zimowe obserwacje (25.01-29.01.2021)


Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze: styczeń

  1. Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie, przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie, rozwijanie zdolności dydaktycznych i artystycznych.
  2. Doskonalenie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji.
  3. Doskonalenie samodzielności w zakresie samoobsługi: rozbieranie się i ubieranie, spożywanie posiłków, porządkowanie zabawek, zgłaszanie swoich potrzeb.
  4. Obserwowanie środowiska przyrodniczego: zwrócenie uwagi na zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie i w pogodzie zimą zwrócenie uwagi na zmianę ubrań na cieplejsze.
  5. Kształtowanie przynależności do swojej rodziny , uświadamianie istniejącej więzi między wnukami a dziadkami
  6. Uwrażliwienie na naturalne piękno zimowego krajobrazu
  7. Doskonalenie umiejętności słuchania krótkich utworów literackich i odpowiadanie na pytania dotyczące ich treści oraz doskonalenie umiejętności dzielenia krótkich wyrazów na sylaby.
  8. Rozwijanie motoryki małej podczas zadań manualnych i graficznych
  9. Rozwijanie mowy przez budowanie wypowiedzi, kształtowanie myślenia przyczynowo- skutkowego, rozwijanie pamięci poprzez naukę wierszy i piosenek
  10. Rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności

Biedroneczki są w kropeczki… ale u nas kropek brak.
Figlujemy i skaczemy, zdarza nam się chodzić wspak.
Każdy z nas jest pięciolatkiem, więc wspaniała to jest pora,
By codziennie, już od rana, mknąć wesoło do przedszkola.
Nasze panie co dzień rano stoją w drzwiach z wesołą minką
I w ten sposób się witają z każdym chłopcem i dziewczynką.
Kto Biedronką już się stanie, musi dzielny być i miły,
By dać przykład tym maluchom, co dopiero tu przybyły.
Czasem trzeba śpiewać, tańczyć, liczyć, dzielić na sylaby,
Innym razem coś malować, nieraz czasu brak na laby.
U nas nikt nie zazna nudy, mamy dużo zabaw w kole,
Lalki, auta, klocki, misie, tego nie ma nawet w szkole!
Po angielsku poznajemy nowe słowa i piosenki
I książeczki też czytamy – przecież problem to niewielki.
Wszystkie dzieci chcą być zdrowe, więc na spacer co dzień gnamy,
A gdy ciepło jest na dworze, to plac zabaw uwielbiamy.

Tematyka kompleksowa: Styczeń

  1. Mija czas – znów zima wokół nas
  2. Sporty zimowe dla zdrowia odlotowe
  3. Bardzo kocham babcię, dziadka, życie z nimi to jest gratka
  4. Jak to się dzieje, że lód topnieje? – zimowe doświadczenia i eksperymenty

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne - Styczeń

  1. Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie, przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie, integracja grupy przedszkolnej.
  2. Doskonalenie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji, wspólne zabawy, zwrócenie uwagi na fakt, aby dzieci czuły się w przedszkolu bezpiecznie i swobodnie.
  3. Doskonalenie samodzielności w zakresie samoobsługi: rozbieranie się i ubieranie, spożywanie posiłków, porządkowanie zabawek, zgłaszanie swoich potrzeb.
  4. Obserwowanie środowiska przyrodniczego: zwrócenie uwagi na zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie na przełomie jesieni i zimy, konieczność dostosowania stroju do warunków atmosferycznych, konieczność niesienia pomocy ptakom, zwierzętom.
  5. Przypomnienie dzieciom zasad bezpiecznego korzystania z drogi wokół przedszkola i zasad bezpieczeństwa w przedszkolu.
  6. Wdrażanie dzieci do dbałości o zdrowie poprzez higienę i prawidłowe odżywanie się oraz zdrowy tryb życia.
  7. Rozwijanie umiejętności formułowania krótkich wypowiedzi na określone tematy oraz analizy i syntezy słuchowej.
  8. Rozwijanie sprawności manualnej, ćwiczenia grafomotoryczne.
  9. Doskonalenie umiejętności matematycznych – klasyfikowania i porównywania wielkości i liczebności, przeliczania, kontynuowania rozpoczętych rytmów, wdrażanie do dodawania na konkretach oraz nazywania liczb.
  10. Rozwijanie umiejętności oraz pogłębianie predyspozycji muzycznych, plastycznych, językowych i ruchowych.
  11. Uwrażliwienie na sferę emocjonalną – nauka umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych.
  12. Przybliżanie dzieciom tradycji bożonarodzeniowych, zwrócenie uwagi na rodzinny charakter Świąt Bożego Narodzenia, wspólne przygotowania do świąt w przedszkolu.



Ważne daty: Styczeń

  • 04.01. - Dzień Braille'a
  • 18.01. - Dzień Kubusia Puchatka
  • 18.01. - Czytające przedszkole – Zima z książką – czytanie opowiadania ,,Zima u Kubusia Puchatka” połączone z degustacją herbatników smarowanych miodkiem
  • 21.01. - Czytające przedszkole – Dzień Babci – czytanie opowiadania ,,Wypożyczalnia babć” M. Czernik, nagranie piosenki ,,Cza cza dla babci” i przesłanie nagrania babciom
  • 22.01. - Czytające przedszkole – Dzień Dziadka – czytanie opowiadania ,,Dziadek na huśtawce” R. Piątkowskiej, nagranie piosenki ,,Dziadku nasz kochany” i przesłanie nagrania dziadkom
  • 22.01. - Zajęcia w ramach projektu ,,Przedszkolne podróże małe i duże” – Finlandia – poznanie ciekawostek na temat Finlandii, zapoznanie z pojęciem nocy polarnej i dnia polarnego, wykonywanie kolorowych rybek, oglądanie bajki z serii ,,Muminki”
  • 25.01. - Zajęcia w ramach projektu ,,Mali Einsteini” – zabawy badawcze z wodą CZ. III
  • 29.01. - Dzień Rogalika – przygotowanie i pieczenie rogalików z czekoladą, wspólna degustacja wypieków

To my PROMYCZKI, radosne, wesołe, koleżeńskie i pracowite 4-latki. Chętnie chodzimy do przedszkola, lubimy wspólne zabawy i nowe wyzwania. Jesteśmy ciekawe świata, lubimy tańczyć, śpiewać, malować, muzykować…. W każdym z nas ukryty jest talent, który nasze Panie odkrywają i pozwalają nam je rozwijać.

Tematyka kompleksowa:

  • Tydzień za tygodniem
  • Z Panią Zimą wesoło mija czas
  • Kochani Dziadkowie
  • Sporty zimowe

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
Styczeń

  1. Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie, przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie, integracja grupy przedszkolnej.
  2. Doskonalenie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji, wspólne zabawy, zwrócenie uwagi na fakt, aby dzieci czuły się w przedszkolu swobodnie i bezpiecznie.
  3. Wdrażanie do samodzielności w zakresie samoobsługi: rozbieranie się i ubieranie, spożywanie posiłków, porządkowanie zabawek, załatwianie potrzeb fizjologicznych.
  4. Poznawanie nazw pór roku, ich charakterystycznych cech oraz cykliczności ich występowania. Rozwijanie umiejętności obserwowania otaczającego świata.
  5. Obserwowanie środowiska przyrodniczego, zwracanie uwagi na zmiany jakie zachodzą w przyrodzie zimą, konieczność dostosowania stroju do warunków atmosferycznych (wiatr, śnieg, mróz) oraz pomoc zwierzętom.
  6. Wdrażanie dzieci do dbałości o zdrowie poprzez mycie rąk przed posiłkiem i po posiłku oraz po skorzystaniu z toalety. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych.
  7. Kształtowanie uczuć przywiązania i szacunku dla najbliższych osób.
  8. Wdrażanie do uważnego obserwowania wykonywanych doświadczeń. Kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków. Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego.

Uroczystości grupowe:

  • Dzień Kubusia Puchatka – 18.01.
  • Dzień Babci i Dziadka – 21.01.

Jesteśmy Jagódki. W naszej grupie jest sporo chłopców i trochę mniej dziewczynek. Jesteśmy bardzo pracowici i zdolni. Gramy świetnie na instrumentach, ładnie rysujemy, mamy też matematycznych geniuszy i super sprawnych sportowców. Lubimy też dużo i głośno mówić. Często mamy coś ważnego do powiedzenia. A pani Marzenka słucha uważnie i cierpliwie. W naszej grupie jest zawsze bardzo wesoło bo lubimy żarty.

Tematyka kompleksowa: Styczeń

  1. Noworoczne zabawy”
  2. „Olimpiada zimowa nie tylko sportowa”
  3. „Rodzice rodziców”
  4. „Ptaki zimą”

Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze: Styczeń

  1. Dostrzeganie potrzeb zwierząt podczas uroczystości witania nowego roku.
  2. Uświadamianie dzieciom wpływu aktywności fizycznej, hartowania i zdrowego odżywiania na stan zdrowia i samopoczucie
  3. Kształcenie uczucia przywiązania, szacunku i wdzięczności dla dziadków.
  4. Obserwowanie przyrody zimą, obserwowanie ptaków. Kształtowanie
    u dzieci postawy opiekuńczej w stosunku do ptaków.
  5. Rozumienie znaczenia wykonywania stałych czynności (mycie rąk, zębów, spacery, odżywianie.. ). Świadome przestrzeganie zasad higieny osobistej.
  6. Częste przebywanie na świeżym powietrzu. Kształtowanie czynności samoobsługowych podczas ubierania się i rozbierania
    w szatni.
  7. Nabywanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach poprzez rozmowę z nauczycielem i dziećmi. Przestrzeganie zasad i norm postępowania w przedszkolu.
  8. Wdrażanie do czytania sylabami i globalnego wyrazów i krótkich zdań
    w zakresie poznanych liter.
  9. Doskonalenie analizy i syntezy słuchowo- wzrokowej niezbędnej do nauki czytania.
  10. Doskonalenie umiejętności sprawnego dodawania i odejmowania oraz stosowania znaków matematycznych
    ze zrozumieniem.
Motylki to grupa 5-6 latków, wśród których jest 11 dziewczynek i 12 chłopców. Dzieci chętnie uczęszczają do przedszkola, są pogodne, otwarte i ciekawe świata. Motylki z chęcią uczą się nowych wierszyków, piosenek i rymowanek. Każdy ich dzień w Krainie Wesołej Zabawy wypełniony jest zabawą, zajęciami edukacyjnymi, zajęciami dodatkowymi oraz  ruchowymi na placu zabaw.

Tematy kompleksowe: grudzień

  1. Niesamowita podróż w czasie (04 – 08. 12)
  2. Z rodziną nigdy nie jest nudno (07 -11. 12)
  3. Być dobrym dla innych (14 – 18. 12)
  4. Przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia (21-24. 12)
  5. Co przyniesie Nowy Rok (28-31. 12)

ZADANIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE: grudzień

  1. Kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania w zabawie
    z innymi dziećmi  i współpraca z nauczycielem.
  2. Rozwijanie inwencji, pomysłowości i wyobraźni twórczej dziecka.
  3. Eksperymentowanie rytmem, głosem, dźwiękiem i ruchem rozwijające wyobraźnię muzyczną dzieci.
  4. Doskonalenie u dzieci zdolności nawiązywania przyjaźni oraz radzenia sobie z emocjami
  5. Rozwijanie umiejętności manualnych, kształtowanie umiejętności wyrażania swoich pragnień w formie plastycznej.
  6. Kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze świętami  Bożego Narodzenia.
  7. Obserwowanie przyrody zimą, dzielenie się swoimi spostrzeżeniami
    i przeżyciami, określanie pogody i zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy.

Ważne daty – listopad

  • 10 XI – Dzień Jeża
  • 11 XI – Święto Niepodległości
  • 22 XI- Dzień Kredki
  • 25 XI – Dzień Pluszowego Misia
  • 30 XI - Andrzejki

Jesteśmy „Morskie Stworki” mamy 3 i 4 latka. Dopiero się poznajemy, ale lubimy ze sobą przebywać, a czas upływa nam na dobrej, wspólnej zabawie. Jesteśmy ciekawi świata, dlatego też podejmujemy różnorodne działania: poznajemy i czytamy samogłoski, eksperymentujemy, poznajemy tajniki kodowania „Kodowanie na dywanie”, podróżujemy realizując program „Przedszkolne podróże małe i duże”, śpiewamy i gramy na instrumentach, uwielbiamy tańczymy i rysować.

Tematyka kompleksowa:

  1. Z Panią Zimą wesoło mija czas.
  2. Zabawy z bałwankiem i śnieżynką.
  3. Niespodzianka dla Babci i Dziadka.
  4. Zimowe obserwacje.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne - styczeń:

  1. Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie, przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie, integracja grupy przedszkolnej.
  2. Doskonalenie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji, zwrócenie uwagi na fakt, aby dzieci czuły się w przedszkolu swobodnie i bezpiecznie.
  3. Wdrażanie do samodzielności w zakresie samoobsługi: rozbieranie się i ubieranie, spożywanie posiłków, porządkowanie zabawek, zgłaszanie swoich potrzeb.
  4. Obserwowanie środowiska przyrodniczego, zwracanie uwagi na zmiany jakie zachodzą w przyrodzie. Zwrócenie uwagi i uwrażliwianie na potrzeby ptaków w okresie zimy.
  5. Wdrażanie dzieci do dbałości o zdrowie poprzez mycie rąk przed posiłkiem i po posiłku oraz po skorzystaniu z toalety.

Styczeń – kalendarz imprez:

  1. „Zima z książką”! – cykl spotkań z książką – 11-15 stycznia
  2. Dzień Babci i Dziadka - 22 stycznia