Podkategorie
Leśne Skrzaty
Grupa „Leśne Skrzaty” to dzieci 3-letnie. Pracują w niej panie: mgr Wioletta Rzemyszkiewicz oraz mgr Natalia Bąk. Dzieci z naszej grupy bardzo chętnie przychodzą do przedszkola i uczestniczą w różnych zajęciach i zabawach. Bardzo lubią śpiewać i tańczyć, wykonywać prace plastyczne różnymi technikami, budować przeróżne budowle podczas zabaw konstrukcyjnych. Wiele radości sprawiają dzieciom zabawy na przedszkolnym placu zabaw oraz spacery. Dzieci starają się być dla siebie miłe i koleżeńskie, dzięki czemu atmosfera w grupie jest wspaniała. Nasza sala, w której wspólnie bawimy się i uczymy jest kolorowa i piękna. Wspólnie dbamy, aby była piękna utrzymując w niej porządek. Po całym dniu wypełnionym wrażeniami dzieci odpoczywają słuchając muzyki relaksacyjnej i pięknych kołysanek. Każdy dzień stanowi podstawę do wzbogacania wiadomości, zdobywania nowych umiejętności i doświadczeń.
Tematyka kompleksowa: styczeń
- ,,Kiedy zimno jest na dworze’’ (04.01-08.01.2021)
- ,,Zabawy na śniegu’’ (11.01-15.01.2021 )
- Kocham babcię, kocham dziadka (18.01-22.01.2021)
- Czas na zimowe obserwacje (25.01-29.01.2021)
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze: styczeń
- Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie, przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie, rozwijanie zdolności dydaktycznych i artystycznych.
- Doskonalenie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji.
- Doskonalenie samodzielności w zakresie samoobsługi: rozbieranie się i ubieranie, spożywanie posiłków, porządkowanie zabawek, zgłaszanie swoich potrzeb.
- Obserwowanie środowiska przyrodniczego: zwrócenie uwagi na zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie i w pogodzie zimą zwrócenie uwagi na zmianę ubrań na cieplejsze.
- Kształtowanie przynależności do swojej rodziny , uświadamianie istniejącej więzi między wnukami a dziadkami
- Uwrażliwienie na naturalne piękno zimowego krajobrazu
- Doskonalenie umiejętności słuchania krótkich utworów literackich i odpowiadanie na pytania dotyczące ich treści oraz doskonalenie umiejętności dzielenia krótkich wyrazów na sylaby.
- Rozwijanie motoryki małej podczas zadań manualnych i graficznych
- Rozwijanie mowy przez budowanie wypowiedzi, kształtowanie myślenia przyczynowo- skutkowego, rozwijanie pamięci poprzez naukę wierszy i piosenek
- Rozwijanie naturalnej kreatywności dziecka w różnych formach aktywności
Biedronki
Biedroneczki są w kropeczki… ale u nas kropek brak.
Figlujemy i skaczemy, zdarza nam się chodzić wspak.
Każdy z nas jest pięciolatkiem, więc wspaniała to jest pora,
By codziennie, już od rana, mknąć wesoło do przedszkola.
Nasze panie co dzień rano stoją w drzwiach z wesołą minką
I w ten sposób się witają z każdym chłopcem i dziewczynką.
Kto Biedronką już się stanie, musi dzielny być i miły,
By dać przykład tym maluchom, co dopiero tu przybyły.
Czasem trzeba śpiewać, tańczyć, liczyć, dzielić na sylaby,
Innym razem coś malować, nieraz czasu brak na laby.
U nas nikt nie zazna nudy, mamy dużo zabaw w kole,
Lalki, auta, klocki, misie, tego nie ma nawet w szkole!
Po angielsku poznajemy nowe słowa i piosenki
I książeczki też czytamy – przecież problem to niewielki.
Wszystkie dzieci chcą być zdrowe, więc na spacer co dzień gnamy,
A gdy ciepło jest na dworze, to plac zabaw uwielbiamy.
Tematyka kompleksowa: Styczeń
- Mija czas – znów zima wokół nas
- Sporty zimowe dla zdrowia odlotowe
- Bardzo kocham babcię, dziadka, życie z nimi to jest gratka
- Jak to się dzieje, że lód topnieje? – zimowe doświadczenia i eksperymenty
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne - Styczeń
- Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie, przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie, integracja grupy przedszkolnej.
- Doskonalenie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji, wspólne zabawy, zwrócenie uwagi na fakt, aby dzieci czuły się w przedszkolu bezpiecznie i swobodnie.
- Doskonalenie samodzielności w zakresie samoobsługi: rozbieranie się i ubieranie, spożywanie posiłków, porządkowanie zabawek, zgłaszanie swoich potrzeb.
- Obserwowanie środowiska przyrodniczego: zwrócenie uwagi na zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie na przełomie jesieni i zimy, konieczność dostosowania stroju do warunków atmosferycznych, konieczność niesienia pomocy ptakom, zwierzętom.
- Przypomnienie dzieciom zasad bezpiecznego korzystania z drogi wokół przedszkola i zasad bezpieczeństwa w przedszkolu.
- Wdrażanie dzieci do dbałości o zdrowie poprzez higienę i prawidłowe odżywanie się oraz zdrowy tryb życia.
- Rozwijanie umiejętności formułowania krótkich wypowiedzi na określone tematy oraz analizy i syntezy słuchowej.
- Rozwijanie sprawności manualnej, ćwiczenia grafomotoryczne.
- Doskonalenie umiejętności matematycznych – klasyfikowania i porównywania wielkości i liczebności, przeliczania, kontynuowania rozpoczętych rytmów, wdrażanie do dodawania na konkretach oraz nazywania liczb.
- Rozwijanie umiejętności oraz pogłębianie predyspozycji muzycznych, plastycznych, językowych i ruchowych.
- Uwrażliwienie na sferę emocjonalną – nauka umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych.
- Przybliżanie dzieciom tradycji bożonarodzeniowych, zwrócenie uwagi na rodzinny charakter Świąt Bożego Narodzenia, wspólne przygotowania do świąt w przedszkolu.
Ważne daty: Styczeń
- 04.01. - Dzień Braille'a
- 18.01. - Dzień Kubusia Puchatka
- 18.01. - Czytające przedszkole – Zima z książką – czytanie opowiadania ,,Zima u Kubusia Puchatka” połączone z degustacją herbatników smarowanych miodkiem
- 21.01. - Czytające przedszkole – Dzień Babci – czytanie opowiadania ,,Wypożyczalnia babć” M. Czernik, nagranie piosenki ,,Cza cza dla babci” i przesłanie nagrania babciom
- 22.01. - Czytające przedszkole – Dzień Dziadka – czytanie opowiadania ,,Dziadek na huśtawce” R. Piątkowskiej, nagranie piosenki ,,Dziadku nasz kochany” i przesłanie nagrania dziadkom
- 22.01. - Zajęcia w ramach projektu ,,Przedszkolne podróże małe i duże” – Finlandia – poznanie ciekawostek na temat Finlandii, zapoznanie z pojęciem nocy polarnej i dnia polarnego, wykonywanie kolorowych rybek, oglądanie bajki z serii ,,Muminki”
- 25.01. - Zajęcia w ramach projektu ,,Mali Einsteini” – zabawy badawcze z wodą CZ. III
- 29.01. - Dzień Rogalika – przygotowanie i pieczenie rogalików z czekoladą, wspólna degustacja wypieków
Promyczki
To my PROMYCZKI, radosne, wesołe, koleżeńskie i pracowite 4-latki. Chętnie chodzimy do przedszkola, lubimy wspólne zabawy i nowe wyzwania. Jesteśmy ciekawe świata, lubimy tańczyć, śpiewać, malować, muzykować…. W każdym z nas ukryty jest talent, który nasze Panie odkrywają i pozwalają nam je rozwijać.
Tematyka kompleksowa:
- Tydzień za tygodniem
- Z Panią Zimą wesoło mija czas
- Kochani Dziadkowie
- Sporty zimowe
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:
Styczeń
- Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie, przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie, integracja grupy przedszkolnej.
- Doskonalenie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji, wspólne zabawy, zwrócenie uwagi na fakt, aby dzieci czuły się w przedszkolu swobodnie i bezpiecznie.
- Wdrażanie do samodzielności w zakresie samoobsługi: rozbieranie się i ubieranie, spożywanie posiłków, porządkowanie zabawek, załatwianie potrzeb fizjologicznych.
- Poznawanie nazw pór roku, ich charakterystycznych cech oraz cykliczności ich występowania. Rozwijanie umiejętności obserwowania otaczającego świata.
- Obserwowanie środowiska przyrodniczego, zwracanie uwagi na zmiany jakie zachodzą w przyrodzie zimą, konieczność dostosowania stroju do warunków atmosferycznych (wiatr, śnieg, mróz) oraz pomoc zwierzętom.
- Wdrażanie dzieci do dbałości o zdrowie poprzez mycie rąk przed posiłkiem i po posiłku oraz po skorzystaniu z toalety. Kształtowanie codziennych nawyków higienicznych.
- Kształtowanie uczuć przywiązania i szacunku dla najbliższych osób.
- Wdrażanie do uważnego obserwowania wykonywanych doświadczeń. Kształtowanie umiejętności wyciągania wniosków. Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego.
Uroczystości grupowe:
- Dzień Kubusia Puchatka – 18.01.
- Dzień Babci i Dziadka – 21.01.
Jagódki
Jesteśmy Jagódki. W naszej grupie jest sporo chłopców i trochę mniej dziewczynek. Jesteśmy bardzo pracowici i zdolni. Gramy świetnie na instrumentach, ładnie rysujemy, mamy też matematycznych geniuszy i super sprawnych sportowców. Lubimy też dużo i głośno mówić. Często mamy coś ważnego do powiedzenia. A pani Marzenka słucha uważnie i cierpliwie. W naszej grupie jest zawsze bardzo wesoło bo lubimy żarty.
Tematyka kompleksowa: Styczeń
- Noworoczne zabawy”
- „Olimpiada zimowa nie tylko sportowa”
- „Rodzice rodziców”
- „Ptaki zimą”
Zamierzenia dydaktyczno-wychowawcze: Styczeń
- Dostrzeganie potrzeb zwierząt podczas uroczystości witania nowego roku.
- Uświadamianie dzieciom wpływu aktywności fizycznej, hartowania i zdrowego odżywiania na stan zdrowia i samopoczucie
- Kształcenie uczucia przywiązania, szacunku i wdzięczności dla dziadków.
- Obserwowanie przyrody zimą, obserwowanie ptaków. Kształtowanie
u dzieci postawy opiekuńczej w stosunku do ptaków. - Rozumienie znaczenia wykonywania stałych czynności (mycie rąk, zębów, spacery, odżywianie.. ). Świadome przestrzeganie zasad higieny osobistej.
- Częste przebywanie na świeżym powietrzu. Kształtowanie czynności samoobsługowych podczas ubierania się i rozbierania
w szatni. - Nabywanie umiejętności radzenia sobie w trudnych sytuacjach poprzez rozmowę z nauczycielem i dziećmi. Przestrzeganie zasad i norm postępowania w przedszkolu.
- Wdrażanie do czytania sylabami i globalnego wyrazów i krótkich zdań
w zakresie poznanych liter. - Doskonalenie analizy i syntezy słuchowo- wzrokowej niezbędnej do nauki czytania.
- Doskonalenie umiejętności sprawnego dodawania i odejmowania oraz stosowania znaków matematycznych
ze zrozumieniem.
Motylki
Tematy kompleksowe: grudzień
- Niesamowita podróż w czasie (04 – 08. 12)
- Z rodziną nigdy nie jest nudno (07 -11. 12)
- Być dobrym dla innych (14 – 18. 12)
- Przygotowania do Świąt Bożego Narodzenia (21-24. 12)
- Co przyniesie Nowy Rok (28-31. 12)
ZADANIA WYCHOWAWCZO-DYDAKTYCZNE: grudzień
- Kształtowanie umiejętności zgodnego współdziałania w zabawie
z innymi dziećmi i współpraca z nauczycielem. - Rozwijanie inwencji, pomysłowości i wyobraźni twórczej dziecka.
- Eksperymentowanie rytmem, głosem, dźwiękiem i ruchem rozwijające wyobraźnię muzyczną dzieci.
- Doskonalenie u dzieci zdolności nawiązywania przyjaźni oraz radzenia sobie z emocjami
- Rozwijanie umiejętności manualnych, kształtowanie umiejętności wyrażania swoich pragnień w formie plastycznej.
- Kultywowanie tradycji, zwyczajów rodzinnych związanych ze świętami Bożego Narodzenia.
- Obserwowanie przyrody zimą, dzielenie się swoimi spostrzeżeniami
i przeżyciami, określanie pogody i zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla zimy.
Ważne daty – listopad
- 10 XI – Dzień Jeża
- 11 XI – Święto Niepodległości
- 22 XI- Dzień Kredki
- 25 XI – Dzień Pluszowego Misia
- 30 XI - Andrzejki
Morskie Stworki
Jesteśmy „Morskie Stworki” mamy 3 i 4 latka. Dopiero się poznajemy, ale lubimy ze sobą przebywać, a czas upływa nam na dobrej, wspólnej zabawie. Jesteśmy ciekawi świata, dlatego też podejmujemy różnorodne działania: poznajemy i czytamy samogłoski, eksperymentujemy, poznajemy tajniki kodowania „Kodowanie na dywanie”, podróżujemy realizując program „Przedszkolne podróże małe i duże”, śpiewamy i gramy na instrumentach, uwielbiamy tańczymy i rysować.
Tematyka kompleksowa:
- Z Panią Zimą wesoło mija czas.
- Zabawy z bałwankiem i śnieżynką.
- Niespodzianka dla Babci i Dziadka.
- Zimowe obserwacje.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne - styczeń:
- Współtworzenie przyjaznej atmosfery w grupie, przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie, integracja grupy przedszkolnej.
- Doskonalenie wzajemnych relacji pomiędzy dziećmi, opartych na wzajemnym szacunku i akceptacji, zwrócenie uwagi na fakt, aby dzieci czuły się w przedszkolu swobodnie i bezpiecznie.
- Wdrażanie do samodzielności w zakresie samoobsługi: rozbieranie się i ubieranie, spożywanie posiłków, porządkowanie zabawek, zgłaszanie swoich potrzeb.
- Obserwowanie środowiska przyrodniczego, zwracanie uwagi na zmiany jakie zachodzą w przyrodzie. Zwrócenie uwagi i uwrażliwianie na potrzeby ptaków w okresie zimy.
- Wdrażanie dzieci do dbałości o zdrowie poprzez mycie rąk przed posiłkiem i po posiłku oraz po skorzystaniu z toalety.
Styczeń – kalendarz imprez:
- „Zima z książką”! – cykl spotkań z książką – 11-15 stycznia
- Dzień Babci i Dziadka - 22 stycznia