Projekt edukacyjny w grupie dzieci 4,5-letnich
„KODOWANIE NA DYWANIE TO SUPER ZABAWA -ĆWICZENIA I ZABAWY PRZYGOTOWUJĄCE DO NAUKI PROGRAMOWANIA”
Autor projektu: Danuta Andrzejewska
Nauka kodowania poprzez zabawę bez drogich pomocy edukacyjnych, robotów i komputerów to doskonały sposób poznania języka programowania. Takie wspólne zabawy już na etapie przedszkolnym i wczesnoszkolnym uczą logicznego myślenia, przewidywania, wnioskowania, planowania i dostrzegania zależności. Wiedza z zakresu programowania to szansa na rozwinięcie kompetencji, które przydadzą się w każdym zawodzie. Takie umiejętności jak współpraca w grupie, umiejętność rozwiązywania problemów, przewidywania, czy logicznego myślenia to tylko niektóre z wielu kompetencji, które możemy trenować razem z dziećmi podczas zabaw w kodowanie. Jednak z powodu powszechnego poglądu, że programowanie jest bardzo trudne, a przez to dla wielu nieosiągalne, wciąż dziedzina ta nie jest zbyt popularna. Języka programowania da się nauczyć, podczas wspólnych zabaw, które mogą być atrakcyjną formą spędzania wolnego czasu.
CELE:
· rozwój spostrzegawczości, wyobraźni, kojarzenia i logicznego myślenia
· rozwój manualny oraz wzrokowo- ruchowy zwłaszcza motoryka mała
· kształtowanie umiejętności społecznych i kompetencji miękkich ( współpraca w parach, w grupie, zadaniowe podejście do stawianych problemów)
· Rozwijanie umiejętności planowania, trening pamięci
· odczuwanie radości i zadowolenia z pokonywania trudności;
· nabywanie umiejętności radzenia sobie w sytuacjach trudnych;
· rozbudzanie inwencji twórczej i kreatywności
· odczytywanie, rozumienie symboli i znaków;