Przedszkole nr 2 w Koninie

Rekrutacja na rok szkolny 2025/2026
Uwaga! Zmiana terminów!

Czytaj więcej

Plan daltoński w Krainie Wesołej Zabawy

Innowacja pedagogiczna  „Plan daltoński w Krainie Wesołej Zabawy”

AUTOR: Patrycja Pawlak

NOWATORSKI CHARAKTER INNOWACJI

Plan daltoński zakłada indywidualizację procesu wychowania i kształcenia poprzez wdrażanie dzieci do odpowiedzialności, samodzielności, współpracy oraz refleksji. Pedagogika daltońska stwarza dzieciom sytuacje, w których w praktycznym działaniu, własnym wysiłkiem zdobywają życiowe doświadczenie, nawyki i wzory postępowania. Organizator procesu nauczania według planu daltońskiego przekonany o celowości i skuteczności realizowanych zadań i programów, pozwala dzieciom na wszechstronny oraz nieograniczony rozwój.  Poprzez zabawę i pracę będą się uczyć, a jednocześnie czerpać radość z odkrywania i doświadczania.

EFEKTY:

Dziecko:

  • jest zmotywowane do pracy,
  • jest odpowiedzialne za własne działania,
  • ma poczucie bezpieczeństwa, wiarę w siebie i zaufanie do dorosłych,
  • ocenia proces nabywania wiedzy i umiejętności,
  • współpracuje z nauczycielem i rówieśnikami,
  • potrafi zarządzać czasem,
  • staje się samodzielne, odpowiedzialne, współpracuje z innymi,
  • staje się sumienne, obowiązkowe i twórcze,
  • zna swoje prawa: do szacunku, nauki, do popełniania błędów, wolności słowa, do własnego zdania, indywidualnego tempa pracy oraz wyboru zadania, miejsca, sposobu i formy działania samodzielnie lub w zespole,
  • odnosi sukces edukacyjny.

Nauczyciel:

  • świadomie planuje i organizuje proces wychowawczo – dydaktyczny,
  • słucha, szanuje i ufa swoim uczniom,
  • wykorzystuje talenty swoich uczniów,
  • motywuje dzieci do rozwoju swoich umiejętności i zastanawia się wraz z nimi,
  • odczuwa przyjemność z pracy z uczniami,
  • doskonali swój warsztat pracy,
  • uczy się słuchania siebie samego, dokonuje refleksji na temat własnej pracy z dziećmi.