Przedszkole nr 2 w Koninie

Rekrutacja na rok szkolny 2024/2025

Czytaj więcej

Ramowy rozkład dnia

REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ
( 8.
00– 13.00)
6.00– 7.00 Dyżur w grupie I: schodzenie się dzieci do przedszkola, zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, zabawy integracyjne i wg własnej inicjatywy
7.00– 7.30 Dyżur w grupie I dla dzieci z sal na parterze

Dyżur w grupie III dla dzieci z sal na piętrze, zabawy dowolne w kącikach zainteresowań pod nadzorem nauczyciela

7.30– 9.00 Przejście do swoich grup;  kontakty z rodzicami, zabawy w kącikach inspiracji, podejmowanie przez dzieci różnych form pracy (wg indywidualnych potrzeb dziecka), praca z zespołem dzieci/lub indywidualna, tworzenie okazji do wymiany informacji, dyskusje; ćwiczenia poranne; przygotowanie do śniadania – czynności higieniczne, samoobsługowe, pełnienie dyżurów; ŚNIADANIE – czynności porządkowe po śniadaniu
9.00– 11.30 Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową i przyjęty program wychowania przedszkolnego, zajęcia edukacyjne z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka i rozwijanie aktywności dziecka w różnych sferach

Gry i zabawy z aktywnością fizyczną w salach i/lub na powietrzu ( w zależności od warunków atmosferycznych); zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, spacery, wycieczki, zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, gry terenowe

Rozwijanie zainteresowań dzieci podczas zabaw i aktywności zorganizowanej – zabawy i zajęcia skoncentrowane na doskonaleniu umiejętności: matematycznych, językowych, muzycznych, badawczo- przyrodniczych, plastyczno- technicznych, kodowaniu, język angielski, religia

Zajęcia wspomagające rozwój dzieci z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji (praca w grupie, zajęcia dla dzieci objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną

11.30– 12.00 Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczno- porządkowe, pełnienie dyżurów;
OBIAD – prace porządkowe po obiedzie, zabiegi higieniczne
12.00– 14.00 Grupa I – leżakowanie
12.00– 14.30 Popołudniowy odpoczynek; słuchanie muzyki relaksacyjnej lub bajek nagranych lub czytanych przez nauczyciela

Zabawy dowolne

Zabawy w kącikach inspiracji, rozwijanie indywidualnych zainteresowań dzieci, zajęcia dla dzieci objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną

Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych

Pobyt na świeżym powietrzu, zabawy na placu zabaw, spacery

14.30– 15.00 PODWIECZOREK – pełnienie dyżurów podczas porządkowania, czynności higieniczno-porządkowe przed i po podwieczorku
15.00- 17.00 Zabawy i gry dydaktyczne, ćwiczenia językowe, praca indywidualna, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne predyspozycje, dyskusje, animacje