REALIZACJA PODSTAWY PROGRAMOWEJ ( 8.00– 13.00) |
6.00– 7.00 | Dyżur w grupie I: schodzenie się dzieci do przedszkola, zabawy dowolne w kącikach zainteresowań, zabawy integracyjne i wg własnej inicjatywy |
7.00– 7.30 | Dyżur w grupie I dla dzieci z sal na parterze
Dyżur w grupie III dla dzieci z sal na piętrze, zabawy dowolne w kącikach zainteresowań pod nadzorem nauczyciela |
|
7.30– 9.00 | Przejście do swoich grup; kontakty z rodzicami, zabawy w kącikach inspiracji, podejmowanie przez dzieci różnych form pracy (wg indywidualnych potrzeb dziecka), praca z zespołem dzieci/lub indywidualna, tworzenie okazji do wymiany informacji, dyskusje; ćwiczenia poranne; przygotowanie do śniadania – czynności higieniczne, samoobsługowe, pełnienie dyżurów; ŚNIADANIE – czynności porządkowe po śniadaniu | |
9.00– 11.30 | Zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową i przyjęty program wychowania przedszkolnego, zajęcia edukacyjne z uwzględnieniem indywidualnych potrzeb dziecka i rozwijanie aktywności dziecka w różnych sferach
Gry i zabawy z aktywnością fizyczną w salach i/lub na powietrzu ( w zależności od warunków atmosferycznych); zajęcia sportowe, obserwacje przyrodnicze, spacery, wycieczki, zabawy ruchowe w ogrodzie przedszkolnym, gry terenowe Rozwijanie zainteresowań dzieci podczas zabaw i aktywności zorganizowanej – zabawy i zajęcia skoncentrowane na doskonaleniu umiejętności: matematycznych, językowych, muzycznych, badawczo- przyrodniczych, plastyczno- technicznych, kodowaniu, język angielski, religia Zajęcia wspomagające rozwój dzieci z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji (praca w grupie, zajęcia dla dzieci objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną |
|
11.30– 12.00 | Przygotowanie do obiadu, czynności higieniczno- porządkowe, pełnienie dyżurów; OBIAD – prace porządkowe po obiedzie, zabiegi higieniczne |
|
12.00– 14.00 | Grupa I – leżakowanie | |
12.00– 14.30 | Popołudniowy odpoczynek; słuchanie muzyki relaksacyjnej lub bajek nagranych lub czytanych przez nauczyciela
Zabawy dowolne Zabawy w kącikach inspiracji, rozwijanie indywidualnych zainteresowań dzieci, zajęcia dla dzieci objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną Ćwiczenia utrwalające wiadomości z zajęć edukacyjnych Pobyt na świeżym powietrzu, zabawy na placu zabaw, spacery |
|
14.30– 15.00 | PODWIECZOREK – pełnienie dyżurów podczas porządkowania, czynności higieniczno-porządkowe przed i po podwieczorku | |
15.00- 17.00 | Zabawy i gry dydaktyczne, ćwiczenia językowe, praca indywidualna, prace porządkowe, tworzenie sytuacji rozwijających indywidualne predyspozycje, dyskusje, animacje |