Nazwa placówki: Przedszkole nr 2 „Kraina Wesołej Zabawy’’
Temat: „Rysowane wierszyki- a funkcja pisania i czytania u młodszych dzieci”
Data wprowadzenia: 01.09.2022 r.
Adresatami programu są dzieci z oddziału przedszkolnego „Promyki”.
Rozpoczęcie programu nastąpi w 21.09.2022r. i trwać będzie do 30.06.2023r.
Cele główne:
- Kształtowanie funkcji pisania i czytania u młodszych dzieci rozpoczynających rysowanie.
- Wzmacnianie motywacji do czynności grafomotorycznych.
- Pobudzanie procesów poznawczych: spostrzegania, myślenia, uwagi.
Cele szczegółowe:
- doskonalenie koordynacji słuchowo- wzrokowo- ruchowej
- kształtowanie umiejętności koncentracji uwagi
- rozwijanie świadomości językowej; wzbogacanie słownictwa
- usprawnianie ruchów rąk, wyrabianie płynności ruchu
- kształtowanie prawidłowego chwytu narzędzia graficznego
- rozwijanie orientacji przestrzennej
- kształtowanie nawyków ruchowych
PRZEWIDYWANE EFEKTY:
- rozwijanie sprawności motorycznej
- rozwijanie orientacji przestrzennej
- przygotowanie do nauki pisania
- poprawa pamięci, logicznego myślenia i koncentracji
- stymulacja mowy dziecka
- budowanie pozytywnej samooceny
Tematyka:
- Dziecko
- Auto
- Jeżyk
- Muchomor
- Parasol
- Miś
- Choinka
- Konik na biegunach
- Bałwan
- Pingwin
- Statek
- Kotek
- Kwiatek
- Świnka
- Owieczka
- Wielkanocne kurczątko
- Domek
- Motyl
- Biedronka
- Ślimak
Bibliografia: „Rysowane wierszyki i zagadki” E.M. Minczakiewicz, „Rysowane wierszyki” E. M. Skorek, „Rysowane wierszyki” W. Szumanówny, „Wchodzi wchodzi strach na dach” M. Barsańska