Przedszkole nr 2 w Koninie

INFORMACJE ORGANIZACYJNE

Czytaj więcej

‘’W Muzkolandii- zabawy muzyczne i nie tylko ….. -z wykorzystaniem BUM BUM rurek i dzwonków diatonicznych’’

Nazwa placówki:  Przedszkole nr 2 ,, Kraina Wesołej Zabawy’’

Autor: Wioletta Rzemyszkiwicz

Data wprowadzenia: 01.09.2022.

Adresatami innowacji są dzieci z oddziału przedszkolnego ,,Jagódki’’. Rozpoczęcie projektu nastąpi  15.09.2022 i trwać będzie  do 30.06.2023.Zajęcia odbywać  się będą jeden raz
w tygodni .

CELE PROJEKTU:

Cel ogólny:

  • Rozwijanie zainteresowań muzycznych dzieci,
  • Rozwijanie umiejętności śpiewania,
  • Rozwijanie umiejętności gry na instrumentach muzycznych.

Cele szczegółowe:

  • Kształtowanie podstawowych zdolności muzycznych,
  • Kształtowanie poczucia rytmu,
  • Wyrabianie umiejętności kodowania i dekodowania muzyki i schematów rytmicznych za pomocą   dźwięków, łącząc je z  gestami , obrazkami, symbolami
    • Wyrabianie umiejętności układania prostych melodii do podanego tekstu,
    • Tworzenie sekwencji dźwiękowej i prostego rytmu za pomocą zróżnicowanych zasobów dźwiękowych
  • Wyrabianie pamięci oraz wyobraźni muzycznej,
    • Kształtowanie umiejętności pracy w zespole,
  • Kształtowanie wrażliwości na zmianę tempa, dynamiki, wysokości dźwięku,
  • Kształtowanie słuchu i umiejętności słuchania muzyki,
  • Zapoznanie z wyglądem wybranych instrumentów muzycznych,
  • Kształtowanie umiejętności rozróżniania instrumentów muzycznych,
  • Umiejętność nazywania wybranych instrumentów muzycznych,
  • Rozwijanie zdolności sensorycznych własnego ciała
  • Malowanie ilustracji do wybranego i wysłuchanego utworu muzycznego,
  • Rozróżnianie różnych typów muzyki (np. muzyka poważna, disco, ludowa),
  • Kształtowanie umiejętności tanecznych,
  • Kształtowanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych – bum bum rurki, dzwonki diatoniczne

PRZEWIDYWANE EFEKTY, dla dziecka:

  • rozwija kompetencje muzyczne
  • prawidłowo gra na dzwonkach diatonicznych i tubach ,,Bum Bum rurkach’’
  • poprawia pamięć,  logiczne myślenie i koncentrację ,
  • poprawia koordynację ruchową,
  • uwrażliwia się na piękno ,
  • potrafi odczytywać kody muzyczne,
  • wie, jak kodować , dekodować muzykę

PRZEWIDYWANE EFEKTY,  dla przedszkola:

  • wzbogacenie oferty edukacyjnej przedszkola
  • budowanie pozytywnego wizerunku przedszkola wśród dzieci i rodziców, jako placówki dbającej o rozwój dzieci

TEMATYKA ZAJĘĆ

  1. Z muzyką za Pan Brat
  2. Jesienne muzykowanie
  3. Wszystko w deszczu
  4. W świątecznym nastroju
  5. Zimowe rytmy
  6. Kodujemy muzykę
  7. Muzyczne ilustracje
  8. Muzyczne sudoku
  9. Tańce , hulańce na majowej łące
  10. Podróż za jedną nutkę

Bibliografia

V.Carol,,Muzyka, jakie to proste’’
A.Swić ,, Kodowanie na dywanie w przedszkolu i szkole…’’
A.J-M.Versini, M-N.Biguet,, Zajęcia muzyczne w przedszkolu’’
D. Malko,, Metodyka wychowania muzycznego’’
U. Smoczyńska- Natchman,, Muzyka dla dzieci’’