Nazwa placówki: Przedszkole nr 2 ,, Kraina Wesołej Zabawy’’
Autor: Wioletta Rzemyszkiwicz
Data wprowadzenia: 01.09.2022.
Adresatami innowacji są dzieci z oddziału przedszkolnego ,,Jagódki’’. Rozpoczęcie projektu nastąpi 15.09.2022 i trwać będzie do 30.06.2023.Zajęcia odbywać się będą jeden raz
w tygodni .
CELE PROJEKTU:
Cel ogólny:
- Rozwijanie zainteresowań muzycznych dzieci,
- Rozwijanie umiejętności śpiewania,
- Rozwijanie umiejętności gry na instrumentach muzycznych.
Cele szczegółowe:
- Kształtowanie podstawowych zdolności muzycznych,
- Kształtowanie poczucia rytmu,
- Wyrabianie umiejętności kodowania i dekodowania muzyki i schematów rytmicznych za pomocą dźwięków, łącząc je z gestami , obrazkami, symbolami
- Wyrabianie umiejętności układania prostych melodii do podanego tekstu,
- Tworzenie sekwencji dźwiękowej i prostego rytmu za pomocą zróżnicowanych zasobów dźwiękowych
- Wyrabianie pamięci oraz wyobraźni muzycznej,
- Kształtowanie umiejętności pracy w zespole,
- Kształtowanie wrażliwości na zmianę tempa, dynamiki, wysokości dźwięku,
- Kształtowanie słuchu i umiejętności słuchania muzyki,
- Zapoznanie z wyglądem wybranych instrumentów muzycznych,
- Kształtowanie umiejętności rozróżniania instrumentów muzycznych,
- Umiejętność nazywania wybranych instrumentów muzycznych,
- Rozwijanie zdolności sensorycznych własnego ciała
- Malowanie ilustracji do wybranego i wysłuchanego utworu muzycznego,
- Rozróżnianie różnych typów muzyki (np. muzyka poważna, disco, ludowa),
- Kształtowanie umiejętności tanecznych,
- Kształtowanie umiejętności gry na instrumentach perkusyjnych – bum bum rurki, dzwonki diatoniczne
PRZEWIDYWANE EFEKTY, dla dziecka:
- rozwija kompetencje muzyczne
- prawidłowo gra na dzwonkach diatonicznych i tubach ,,Bum Bum rurkach’’
- poprawia pamięć, logiczne myślenie i koncentrację ,
- poprawia koordynację ruchową,
- uwrażliwia się na piękno ,
- potrafi odczytywać kody muzyczne,
- wie, jak kodować , dekodować muzykę
PRZEWIDYWANE EFEKTY, dla przedszkola:
- wzbogacenie oferty edukacyjnej przedszkola
- budowanie pozytywnego wizerunku przedszkola wśród dzieci i rodziców, jako placówki dbającej o rozwój dzieci
TEMATYKA ZAJĘĆ
- Z muzyką za Pan Brat
- Jesienne muzykowanie
- Wszystko w deszczu
- W świątecznym nastroju
- Zimowe rytmy
- Kodujemy muzykę
- Muzyczne ilustracje
- Muzyczne sudoku
- Tańce , hulańce na majowej łące
- Podróż za jedną nutkę
Bibliografia
V.Carol,,Muzyka, jakie to proste’’
A.Swić ,, Kodowanie na dywanie w przedszkolu i szkole…’’
A.J-M.Versini, M-N.Biguet,, Zajęcia muzyczne w przedszkolu’’
D. Malko,, Metodyka wychowania muzycznego’’
U. Smoczyńska- Natchman,, Muzyka dla dzieci’’